DeltaWonen neemt nieuw klantcontactportaal in gebruik

Op 3 april 2017 bereikte woningcorporatie deltaWonen een mijlpaal. Met het nieuwe systeem Umbrella, een klantcontactportaal (KC-portaal) van Malengo, gaat de afdeling klantpunt van deltaWonen nu via 1 toegangsscherm werken. Dat betekent terug van 7 toegangsschermen naar 1 . Veel klantinformatie is voor medewerkers via 1 scherm te vinden. Ook klantvragen en -antwoorden zijn binnen handbereik dankzij een overkoepelende kennisbank. Adjunct-directeur klant & wonen, Martijn Sweitser, stond de eerste klant te woord met behulp van het nieuwe systeem.

Naast het klantpunt gaan nog circa 80 medewerkers van deltaWonen met Umbrella werken. Andere medewerkers handelen klantcontacten af via het intranet van deltaWonen. Gelijk met het nieuwe KC-portaal, gaat ook het systeem Marlin live. Daarmee kan een reparatieverzoek eenvoudiger en sneller afgehandeld worden. Later dit jaar gaat deltaWonen ook live met een huurdersportaal Mijn deltaWonen. Huurders kunnen in dit portaal allerlei gegevens inzien en bijvoorbeeld ook de huur overmaken. Huurders ontvangen voor dit portaal persoonlijk inloggegevens.

DeltaWonen's adjunct-directeur van de afdeling klant & wonen, Martijn Sweitser, stond de eerste klant te woord met behulp van het nieuwe systeem.

Lees het nieuwsbericht op de website van deltaWonen.